RSS
 

E-commerce, a regulacje prawne

06 sty

ecommerce
Nadzwyczajna branża E-commerce, czyli handel elektroniczny to bardzo szczególna branża. Rynek usług jaki oferuje jest bardzo skomplikowany. Przedsiębiorcy, którzy zajmują się e-commerce powinni pamiętać o wszelkich regulacjach prawnych jakie wynikają z prowadzenia tej działalności, określających ich obowiązki oraz oczywiście prawa.
Ustawa o prawach konsumenta
E-commerce tyczy wiele aktów prawnych. Jednym z nich jest ustawa z 30 maja 2014 roku dotycząca praw konsumenta. Jest to dosyć nowy akt jednak niezwykle znaczący. Reguluje on oraz ujednolica relację pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami w zakresie umów, które zawierają ze sobą oba podmioty. Ustawa to dokonała też ważnych zmian w innych aktach prawnych (Kodeks Cywilny, Prawo Telekomunikacyjne), które są istotne dla branży handlu elektronicznego. Ponadto ustawa ta uchyliła dwie inne obowiązujące wcześniej. Wejście w życie tej ustawy wiązało się więc z ogromną zmianą prawa.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
Kolejną ustawą dotyczącą e-commerce jest ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 18 lipca 2002 roku. Reguluje ona wszelkie obowiązki, które związane są z działalnością przedsiębiorców zajmujących się świadczeniem usług na odległość, bez obecności stron, za pomocą internetu. Regulacje te w dużej mierze dotyczą posiadania odpowiedniego regulaminu, informacyjnych obowiązków, odpowiedzialnościach usługodawcy, danych osobowych oraz przesyłaniem informacji handlowej drogą elektroniczną. Postanowienia ustawy mają więc ogromne znaczenie dla branży e-commerce.

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii Bez kategorii

 

Dodaj komentarz